Tilbage til billeder                    Tilbage til ferie 2005

Tirsdag 5/7.

Stod op til sædvanlig tid og fik pakket det sidste sammen inden vi skulle spise morgenmad. I dag var der, udover scones også hjemmebagt franskbrød – igen en super morgenmad, og hyggeligt samvær med folkene fra New Brunsvick.

Efter maden var det tid til afsked og udveksling af adresser.

Vi havde ikke lavet nogle særlige planer for dagen, udover at vi skulle med flyet fra Halifax kl. ca. 18. Derfor tog vi den lidt med ro, og fulgte de lidt mindre veje sydpå. Vi gjorde holdt ved en sø i nærheden af lufthavnen, hvor vi spiste vores medbragte mad(vi have fået noget brød af ”mutter Starut”), og gik lidt rundt inden vi fortsatte til lufthavnen.

Vi ankom ml ca. 14 og havde derfor masser af tid. Bilen blev afleveret uden ekstra regninger, og vi havde i alt kørt 2598km.

Vi fik checket bagagen ind og fik drukket noget kaffe.

Vi skulle mellemlande i Montreal, men ikke ud af flyet. Vi blev lidt forsinket med landingen, da der havde været uvejr i Montreal. Da vi så skulle i luften igen var der problemer med flyets næsehjul, og trods mange forsøg lykkedes det ikke at få det ordnet, så vi måtte ud, og over i andet. Desværre var det  et større fly, så vi var nødt til at vente til de kunne få skaffet noget mere personale.

Langt om længe kom vi i luften, efterhånden var vi godt sultne, da vi jo kun havde fået noget brød til frokost. Så stor var skuffelsen, da det gik op for os, at man selv skulle købe mad på flyet, og endnu større var skuffelsen, da vi så menuen: to forskellige slags sandwich og nogle forskellige snacks. Men vi måtte jo tage til takke. Heldigvis har vi levet godt den sidste uges tid, så der var såmænd nok at tære på.

Vi landede i Calgary ca. 4 timer forsinket, fik fat i bagagen, og tog så en taxa ind til hotellet – pris 30$.

Edb-systemet på hotellet ville ikke rigtig virke, så det tog en halv evighed inden den meget søvnige receptionist fandt et dobbeltværelse med to senge til os. Kl. 4 havde vi fået en tår kaffe og var klar til at gå i seng.